Osnova predmetu:
1. Metódy a formy poradenských prístupov pri práci s klientom.
Strana: 29
2. Metódy a formy v humanistickom prístupe. Miesto a úloha vzťahu – poradcu, bezpodmienčené
pozitívne prijímanie, sebaexplorácia, vcítenie, akceptácia, kongruencia, nedirektívny prístup vezus
direktívny prístup, zrkadlenie.
3. Práca s klientom v logoterapeutickom prístupe.Paradoxná intencia a dereflexia.
4. Metódy a formy práce s klientom v rámci transakčnej analýzy.
5. Metódy a techniky v poradenskej práci s klientom. Poradenské interview, chyby v poradenskom
stretnutí. Formulovanie cieľov a motivovanie klienta pre zmenu, využitie niektorých techník -
brainstorming, dopĺňanie viet, vízia do budúcnosti..., direktívy, modelovanie, hranie rolí, reflexia,
konfrontácia, spätná väzba.
6. Metódy a formy práce s klientom v dynamickom a behavioralnom prístupe.
7. Metódy a formy práce s rodinou a dysfunkčnou rodinou.
8. Metódy a formy práce s obeťami násilia .
9. Metódy a formy práce so závislými. Kuratívna sociálna práca.
10. Metódy a formy práce so starými ľuďmi, paliatívna a hospicová starostlivosť
11. Metódy a formy práce sosbami so zdravotným znevýhodnením.
12. Metódy a formy práce s nezamestnanými a chudobnými.
13. Metódy a formy práce s bezdomovcami.
14. Metódy a formy práce s etnickými minoritami
15. Metódy a formy práce s osobami, ktoré poskytujú sexuálne služby.
16. Metódy a formy práce s utečencami.
17. Penitenciárna a postpenitenciárna starostlivosť.
18. Metódy a formy sociálnej práce v komunite
19. Manažment v sociálnej práci
20. Supervízia a poradenstvo v sociálnej práci
- Učiteľ: Zuzana Budayová